|
|
|
|
| |
|
| |
|
| |
|
|
Tacconi Neto, Ernesto Alexandre; Martins Ramos, Anatalia Saraiva; da Silva Tacconi, Marli de Fatima Ferraz. |
The Brazilian organic market has been growing year by year, and it is important for the country because its production system preserves the environment, besides creating employments and income for rural workers. For this, it is necessary that these producers define ways of competing in the market, focusing on aspects that really add value to the clients. The objective of this research was to investigate, based on the rural producer’s perceptions, factors which affect the competition in the production of organic foodstuffs in the state of Rio Grande do Norte. This study can be classified as an applied research study, with descriptive objective and quantitative approach. The instrument used was the form, which aimed to research on the producers of organic... |
Tipo: Journal Article |
Palavras-chave: Competitividade; Produto orgânico; Produtor rural; Alimento orgânico; Competitiveness; Organic product; Rural producer; Organic food.; Research and Development/Tech Change/Emerging Technologies. |
Ano: 2010 |
URL: http://purl.umn.edu/102015 |
| |
|
| |
|
| |
|
|
Lovatto,Amanda Biesek; Miranda,Dayana Lilian Rosa; Rover,Oscar José; Bracagioli Neto,Alberto. |
Resumo: Nas últimas décadas surgiram movimentos contrários ao modelo agroalimentar hegemônico, que prezam pelos valores de qualidade, tradição, confiança e proximidade, geralmente baseados em circuitos curtos de comercialização. Este artigo analisa o relacionamento entre agricultores e consumidores e a fidelização destes, adotando a abordagem do marketing de relacionamento, em grupos de venda direta denominados células de consumidores responsáveis (CCR). A metodologia utilizada nesta pesquisa incluiu observação participante, aplicação de questionários e acompanhamento de trabalho da equipe institucional. Identificou-se que as esferas da produção e do consumo avançaram e mostraram-se interessadas no estreitamento de relações, embora ainda haja afastamento... |
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article |
Palavras-chave: Circuitos curtos de comercialização; Marketing de relacionamento; Fidelidade de consumidores; Produto orgânico. |
Ano: 2021 |
URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-20032021000300207 |
| |
|
|
|